Ανοιχτή κουζίνα (Broken Homes)
Η ζωή στην Αθήνα, η επέκταση των προαστίων, η μανία του ντιζάιν, το εμπόριο του κοσμοπολιτισμού, τα προβλήματα ταυτότητας του σύγχρονου νεοέλληνα είναι μερικά από τα θέματα που απασχολούν τον Δημήτρη Τσουμπλέκα στην ενότητα έργων του Ανοιχτή Κουζίνα (Βroken Homes). Η αρχική ιδέα προήλθε από τα περιοδικά εσωτερικής διακόσμησης στα οποία ο καλλιτέχνης εργάζεται ως φωτογράφος. Στο βαθμό που τα περιοδικά αντανακλούν συλλογικές προσδοκίες οι φωτογραφίες κατοικιών απεικονίζουν συμβολικά τις προσδοκίες αυτές: ενιαίοι χώροι, αγγλοσαξονική διακόσμηση, μινιμαλισμός ή μαξιμαλισμός κατά περίπτωση, εστίες θέρμανσης, κήποι με πισίνα εκφράζουν την επιθυμία μιας άνετης, απρόσκοπτης αλλά κάπως ουδέτερης ζωής.

Σ’ ένα άλλο στάδιο της δουλειάς, οι εσωτερικοί χώροι συνδυάστηκαν με τα αμήχανα τοπία της σημερινής λεωφόρου Κηφισίας –ενός από τους πιο χαρακτηριστικούς δρόμους εξέλιξης του αστικού τοπίου και των διαφημιστικών ονείρων του νεοέλληνα: γυάλινοι πύργοι, εργοτάξια, πολυκινηματογράφοι, εταιρίες, στοιβαγμένα αυτοκίνητα πλάι σε σχεδόν αρχαιολογικά ψήγματα μιας έντονης άλλοτε αγροτικής δραστηριότητας (παράγκες, κοτέτσια, κοπάδια ζώων, απλωμένες μπουγάδες). Έτσι προέκυψαν φωτογραφίες που περιγράφουν την εισβολή του δημόσιου στο ιδιωτικό και τανάπαλιν (π.χ. η άσφαλτος διασχίζει το σαλόνι μιας μοντέρνας κατοικίας ή το γυαλιστερό παρκέ στρώνεται στην λεωφόρο).

Στη συνέχεια η ενότητα επεκτάθηκε στο χώρο της πόλης. Η ζωή στη σύγχρονη Αθήνα διακατέχεται από ένα αίσθημα άρνησης της ιστορίας, άρνησης δηλαδή της ίδιας της πόλης. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι Αθηναίοι ονειρεύονται να ζήσουν κάπου αλλού: στο χωριό της εξιδανικευμένης υπαίθρου, σε μια εξομοίωση του Παρισιού ή της Νέας Υόρκης. Ο Δημήτρης Τσουμπλέκας κατασκευάζει μια φαντασιακή Αθήνα, γεμάτη ποτάμια, πισίνες, κοπάδια ζώων. Μια Αθήνα που συνδυάζει αλληλοαποκλειόμενες επιθυμίες: μνημειακότητα, φυσική ζωή, ασφάλεια, καθαριότητα και το στοιχείο της έκπληξης. Έτσι, μια πισίνα τοποθετείται μπροστά στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, ενώ ο Παρθενώνας επενδύεται με το μαύρο μάρμαρο που έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον στα κτίρια γραφείων των βορείων προαστίων.

Τα πρώτα έργα της ενότητας Ανοιχτή Κουζίνα - (Broken Homes) εκτέθηκαν στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, στην ομαδική έκθεση Μετρό, νέες τάσεις στη σύγχρονη ελληνική τέχνη που επιμελήθηκε ο Νταν Κάμερον. Τέσσερα μεταγενέστερα έργα ανήκουν στη συλλογή του ξενοδοχείου Intercontinental. Ολόκληρη η ενότητα παρουσιάστηκε σε ατομική έκθεση, στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα, τον Φεβρουάριο του 2001. Μια επιλογή έργων παρουσιάστηκε, με επιμέλεια της τεχνοκριτικού Tami Katz-Freiman στην ομαδική έκθεση Time Capsule στο Art in General της Νέα Υόρκης, τον Ιανουάριο του 2003.